DREVER PREMIÄR!

Igår 1:a oktober så släppte jag Härkilas Dixa. Tiken gick på rådjur och rev i så det stod det härliga till!
Hon har ett skall som jag är mäkta imponerad av. Skallar tätt och hörbart med stor passion på jakten. Man hör på hunden att hon älskar att jaga. Som grädde på mosen så gick hon att blåsa in på rimligt avstånd. Hon håller drevtiderna mellan 20-30 minuter. Hoppas på en ökning i drevtider i takt med att konditionen ökar.
Ett minus är när hon träffar på någon hon känner i skogen, dvs passskytt så stannar hon gärna och hälsar på en stund. Sånt irriterar mig nåt oerhört, men å andra sidan, läs den övre texten.
Idag är jag en mycket glad man, med stora förhoppningar. Kommer inte att kunna sova i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0