GODA OCH DÅLIGA NYHETER!

Först till dem goda nyheterna.... Dixa drevern jagade en råbock idag i 45 minuter. Hon har ökat drevtiden samt att hon jagar mer sansad nu. Hon tar det lugnt och hetsar inte som hon gjorde första helgen. Hon fick råbocken att bukta väldigt trångt och han kom fram inom hagelhåll dessutom. att jag inte sköt berodde på att bocken kom ut mellan mig och kompisen som följde med. Synd. För det har drevern verkligen behövt. Men det kommer!!

För det andra så jagade basseten Wilma en get och kid i 35 minuter. Helt otroligt. Från att ha rullat i grisskit förra helgen till att jaga över ett 3:dje pris denna. Det är en obeskrivlig känsla!


Mindre roliga nyheter är att någon förmodligen plockade upp basseten och tog av hennes GPS halsband och stängde av den för att sedan sätta sig i bilen och åka ifrån. GPS:en satt så hårt åtdragen att det inte finns en chans i världen att den skulle ramlat av av sig själv.

Köpte halsbandet förra helgen för 2000 kr! 2000 kr åt helvete.!

Nu är jag trött på skiten och den dåliga räckvidden. JAg går tillbaka till en gammal hederlig Swepoint Pejl!!!

Trevlig Helg.

Henes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0