SPEELAS FÖRSTA ELITPROV AVKLARAT!

 

Då var det dags med en redogörelse på hur det gick för våran egen "Champ"....

Provet Kisa/Ulrika gick av stapeln 14-15/11 2010.På lördagen så fick vi en provruta i Skeda hos Ossian Nilsson och vi väckte Ossian på söndagmorgonen, i och med att han inte hade räknat med besök så hans mark var bara en reservmark. Men det var inga större problem. Han slängde kläderna på sig och vi drog ut till marken. Släppte tiken runtomking kl08. Hon markerade slag och fick upp kl 10.00 Hon kom i en drevtid på 104 minuter och 58 ep*. 16 Minuter från ett välförtjänat första pris men jag kände mig tvungen att koppla när tiken gick över riksväg 34 vid ett tillfälle så bilar från båda hållen fick bromsa in rätt kraftigt. Med hjärtat i halsgropen så fick det vara nog då.

Med tanke på omständigheterna så fick jag tillgodoräkna dessa 104 minuter. VI gjorde ett nytt släpp. Hon markerade kl 14. Haren smet från skogen ut över ett gärde. Det tog ett tag innan tiken redde ut det hela och  hon var på löpan 40 minuter senare. Hon hade bra kontakt i skogen tills hon kom ut på det blöta uppbökade gärdet. Då tog det tvärstopp. Så jävla typiskt. Vi fick åka hem med vetskapen om att hon egentligen skulle ha haft ett första pris.


Dag nr 2 så regnade det kraftigt och jag hade inga stora förväntningar. Vi släppte kl 08. Tiken fick upp kl 10 trots regn och ganska intensiv blåst. Hon drev haren i 62 minuter. Innan även den här jäveln valde att ta den största asfaltsvägen han kunde hitta. I och med att det kom lastbilar och bilar så valde jag att koppla. Förbannad så åkte vi till en ny plats släppte tiken så inte hittade nånting mer.

Det mina vänner, det är utmärkt sätt att se på när titeln SEJCH försvinner framför näsan på en och man kan inte göra ett skit åt det.


För övrigt så kom hon på andra plats av 14 startande hundar.

En applåd......


*ep = egenskapspoäng


Njut av en gammal bild från förra året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0