SPEELA GER SIG INTE

Speela är nog fanimej en av dem bästa hundarna jag nånsin jagat med, oavsett vilken sorts jaktform.

Hon hade inte varit lös sedan 18 dec pga snön, TROTS det så jagade hon en svensk hare igår, 27 jan i 3 timmar, då husse inte kom åt att skjuta i den täta terrängen. Det var dessutom väldigt torr snö med minusgrader.

Jag lyckades blåsa in henne efter 3 timmar (Slår sig på bröstet)

Jaktdagen avrundades med ett klingande rävdrev. Speelas har aldrig varit så het på räv förrän jag visade på färska spår efter en synlig räv igår. Det flertoniga skallet, täta skallet fick räven att bukta rätt trångt tills jag klantade mig och stötte den, då valde mickel att gå ner i gryt inte alls många hundra meter från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0