VALPARNA FÖDDA 22 MARS

Valpningen började igår natt omkring midnatt. Första valpen en tikvalp kom ut under den korta tiden vi inte var riktigt förberedda. Speela skötte det utomordentligt bra. Jag skulle ner och titta till henne för säkerhets skull innan jag gick och la mig och insåg rätt fort att det skulle inte bli någon varm säng för mig.
Lisa gick in i köket, gjorde kaffe, mackor och Oboy! Sen var det på jaktryggsäcken intill valplådan.
Tiken skötte det väldigt smidigt. Jag ingrep inte en enda gång.
Så fort hon slickade liv i den nyfödda krabaten och gjorde rent i valplådan, så var det dags igen. Så gjorde hon och när jag ärligt talat inte orkade mer kl 04, så fick jag lita på naturen själv att tiken skulle ta hand om resten. Mycket sant så kom det 3 valpar till efter att jag la mig.

Det blev 2 tikar och 6 hanar. 5 av valparna är tingade. Finns endast hanar kvar att tinga.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hej henes!

Hur blir det med starter på jaktprov till nästa säsong, tänker du försöka att få Spela till champion eller ska du ta en kull till?

2011-03-29 @ 16:00:51
Postat av: henes

Hon ska bli SEJCH i höst om vädrets makter är med oss.

2011-03-30 @ 09:36:17
Postat av: Toni Miletic

Habensi eine Welben noh zum vergeben?

2011-05-21 @ 21:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0