STÖVAR VALPAR

Efter många om och men, så har jag beslutat att ytterliggare ta en kull på Speela. Då det har gett bra resultat med mycket jakt och bra skall hos många av valparna. Jag är inte helt övertygad om vilken hane jag använda mig av, men det blir förmodligen något av dem liknande kombinationerna som jag provat tidigare, vilken det är är ännu inte klart.
Denna gång så behåller jag en tikvalp själv ihop med min bror, då Speela är klar som tävlingshund och är nu SEJCH. Drömmen är om den tiken har lite lägre skalltröskel, då jag gärna ser att hunden ska väcka, speciellt när man stirrat sig blind på rävjakten. Sen är det lika bra att ta en valp nu efter Speela, då hon flera gånger har nästan förolyckats pga vägar. Jag tar inga mer risker. Jag vil ha Speela i min framtida uppfödning, då hon nedärver väldigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0